• Image

     

    خواص گردو : گردو سرشار از  ویتامین E , آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم ، فولیک اسید و ویتامین B6 است که برای استخوان‌ها و سلامت قلب و خون بسیار مفید است. گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی می‌شود که معمولا عامل بروز بیماری های قلبی - عروقی هستند. گردو درمان كننده بيماريهاي ريوي است. از آنجایی که گردو حاوي كلسيم، فسفر و منيزيم است مصرف آن به منظور پيشگيري از پوكي استخوان، بسيار توصيه مي شود.

    امگا 3 موجود در گردو از ابتلا به بيماري هاي قلبي جلوگيري کرده و لخته هاي خوني موجود در شريان هاي قلب را از بين مي برد. و این در حالی است که امگا 3 از آرتروز و افسردگي جلوگيري مي کند. 

     

  • Image

    خواص بادام هندی : بادام هندی سرشار از مس است. بادام هندی حاوی میزان زیادی چربی اشباع نشده، کلسیم، منیزیم، روی و پروتئین است. بادام همندی کلسترول ندارد و برای سلامت دندان و لثه مفید است. منیزیم موجود در بادام هندی در ترکیب با کلسیم، ماهیچه‌ها و استخوان‌های سالم را محافظت می‌کند.

    مصرف بادام هندی موجب می‌شود که تا جذب آهن به شکل بهتری انجام شود. ویتامین در بادام هندی به تنظیم انعقاد خون کمک زیادی می کند.

    تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که در حقیقت افرادی که دو بار در هفته از بادام هندی استفاده می کردند در مقایسه با دیگر افراد مشابهی که اصلاً بادام هندی نمی خوردند اضافه وزن کمتری داشتند. البته بد نیست بدانید که هر 30 گرم بادام هندی حدود 160 کالری انرژی دارد. پس برای پیشگیری از بیماری های کرونری قلب، هفته ای 4 بار و هر بار به اندازه ی یک مشت بادام هندی بخورید.

     

  • Image

     

    آجیل : آجیل و خشکبار جز خوراکی های سنتی هستند که مردم عادت کرده اند، به صورت فله ای خریداری کنند. البته هرکس دلایل مخصوصی دارد، بعضی از افراد عقیده دارند که آجیل باز را می توان تا چندین گرم و به میزان دلخواه خریداری کرد و  آجیل باز قابل تست کردن است و در ضمن هزینه ای هم برای بسته بندی نمی پردازیم.

    اما بد نیست بدانید آجیل و خشکبار قابلیت آلودگی به قارچی نظیر افلاتوکسین را دارند که واحدهای صنعتی با توجه به وجود پروانه های بهداشتی، ضوابط و دستورالعمل ها ملزم به اندازه گیری قارچ افلاتوکسین بر روی محصولاتشان هستند، اما در محصولات سنتی آجیل و خشکبار، این اندازه گیری ها صورت نگرفته و محصول تولیدی قابل ردیابی نیست.

    و خوب است به این نکته توجه کنیم که هرکدام از اجزایی آجیل سرشار از پروتئین و ویتامین‌هاست و دارای چربی‌های اشباع شده هستند که کلسترول خون را پایین می آورد. نوع پروتئيني که در آجيل ها يافت مي شود ''آرگيني'' نام دارد. اين ماده يکي از پيش نيازهاي توليد اکسيد نيتريک است که به سلامت رگ هاي خوني و کاهش فشار خون کمک مي کند.